fredag 17 december 2010

Gu så göttttt

åttan

4 femmor. Jag skriver det igen. 4 femmor. Igår så var vi 4 femmor. 4 femmor alltså.

Lill-Lagge med lansen, Rooth o Mackan G var med från J-18. Perra o Ellbrant skulle också varit med. Men behövde inte köra dubbelt när vi var 4 femmor. Förutom sjuka/skadade Mulen o Andy så var alla alltså nere. Till och med Almgren. Almgren som troligtvist kommer få sin dom idag.

Med 4 femmor så orkade alla köra på hela träningen. Detta medförde alltså ett riktigt bra tempo, träningen igenom. Vi kunde äntligen köra 2 mål igen. Vi började med uppspel mot en styrning. Det small bra under 2 målet. Inte ofta det blir närkampsspel så som det var igår. Härligt att se. Men man orkar mycket mer när vi är 4 femmor som sagt.

Vi var i motala o tittade på bil i onsdags. När jag sitter o snackar med Bengt-Åke, Svesses farsa ni vet! Så glider just Svesse in där. Han ska riva en vägg o kommer i full snickar utstyrsel. I bältet hänger hans 5 liters kaffetermos. Jag ska precis hälsa på han när han sätter upp handen o stoppar mig. Han tar 4-5 snabba steg, har för övrigt aldrig sett han så snabb, nu är han framme vid kaffemaskinen. Han tar en köpp o sippar snabbt. AHHHHH utvrålar han o ser så nöjd ut en som människa kan se ut. Nu kan han hälsa o vi snackar lite. När han ska börja arbeta så ser han att elektrikern använt hans verktyg. Snabbt blir han Mr Tjurig igen o jag passar på att smita undan innan helvetet brakar loss. Same old Svesse. Same old


Dagens ord : 4 femmor