fredag 31 december 2010

Gott nytt år !

21

Y
es då var de årets sista dag. En dag som jag tillbringar på jobbet. Är dock ledig till kvällen så de blir lite nyårsfirande med familjen.

2010 har varit ett av de bästa åren i mitt liv då jag blev pappa för första gången samt att livet i allmänhet är mkt bra.

Hockey:n har däremot inte varit något vidare för min del då jag inte presterar alls bra. Jag vill mycket men tycker inte att jag bidrar något på isen. Tycker själv jag sitter inne med ett skapligt spelsinne & en jävla vinnarskalle.
Felet är väll att man vill för mycket samt att man inte "tar för sig" mer på rinken. =Skjuter för lite, håller dålig fart samt vågar inte göra de lilla extra ??
Jag tror/hoppas inte mina dagar är räknade & vill verkligen att de släpper nu efter nyår & att hela laget kommer igång på riktigt.
Den gamla "klyshan" - som man tränar så spelar man har ännu en gång visat sin rätt :/
Så kom igen nu gubbs & offra 3 mån till Hockey:n.

Nog om de.....
Igår körde vi årets sista träning. En riktigt Rolig men jobbig träning där alla slèt som djur.
Grafa delade in oss i 2 lag & det var 1 timma & 20 min tävling.
Team Blå:
Jonte (Mv j-18), Mac, Skoog, Emil, Kryger, Joel & Zigge
Team Röd:
Kalle, Kricke, Gurra, Falk, Hermansson, Raily & Fräddä

Vi lirade 3 vs 3 i zon & varje match var 10 byten. (ca 40-50 sek byten)
De lag som förlorade fick utföra "straff" som tex var x antal starter mellan röd & blå eller arm böj.
När "straffet" var avklarat körde vi olika varianter av straffskott. ("vanliga ifrån mittzon samt "Norsk straff stafett )
Även efter dom tävlingarna blev de "fys".

Vet inte hur många matcher & straffar vi körde men efter fulltid var det oavgjort mellan lagen i matcher så straffskött fick avgöra 2010 sista träning.
Där storspelade Kalle & vi i röda laget tog en mkt skön & viktig seger.
Som jag skrev tidigare så var de en mkt rolig men jobbig träning. Hoppas Grafa forts. att ha mer tävlingar under 2011 då det blir mkt bättre fart samt att alla vill vinna.

Till sist:

Vill jag önska alla ett Gott nytt år & hoppas på härliga framgångar år 2011.
Mvh
Fredrik "Fräddä" Axell #21 Hcw A-lag