onsdag 8 december 2010

Gallerpöjka kmr till staun

ÅTTAN

Först o främst vill jag skriva att jag precis skrivit ett långt jädra inlägg som försvann som vinden. Otroligt irriterande o jag ska försöka återskapa det.

Jo iaf. Imorn är det då dags för game nr 2. MB står för motståndet. De kom sist i serien o där hamnar man av en anledning. Dock så har vi inte övertygat mot just MB nångång denna säsong. Dags o köra över gallerspelarna en gång för alla imorn.

Hur laget ser ut vet jag inte hundra. Det är lite sjukdomar fortfarande som härjar. Vi var igår bara 11 utespelare o Almgren behagade inte att träna så det blev ojämnt antal spelare, vilket försvårade träningen plus 3vs3 spelet på slutet. Men vi som var där körde på så gott det gick. Det var bra fart o kamp. Vi fortsätter att nöta lite olika 1vs1 situationer. Det som var gött igår var att forwards utmanade i varje läge. Det var situationer som backen har klart överläge på o då kan forwards ibland ta det lite lugnt o gå på nåt skitavslut. Men på den sidan jag körde på så blev vi utmanade varje gång. Det var kanon o övningen ger så mycket mer då. Sen var det ganska jobbigt o va 2 backar där :D

Situationen som så nu i laget gör att vi kommer lyfta upp spelare ifrån J-18 på full basis. Vilka det blir tar vi senare. Det ska pratas med spelarna plus tränarna. Med Almgren avstängd så har vi bara 5 backar tillgängliga. Nisse har spelat back o får nog finna sig i det ett tag till. Han har spelat riktigt bra som back. Bäst på plan senast. Vi har Robert Jönsson som lägger av tills vidare. Dels ska han bli pappa närsom, plus att han fått pendla själv från Lkpg då Goderlöv inte tränat så mycket pga jobb. O just Goderlöv har mycket jobb fram till januari, hur det blir med hans medverkan då vet jag inte. Han har ingen att åka med då, fixar han ingen bil så kanske det inte blir nåt mer spel. Det plus att Henke Anderssons axel inte håller, plus att Genze inte verkar köra igång iår, gör att vi får ett par platser lediga i omklädningsrummet.

Har Kricke tillfrisknat så tränar han med J-18 ikväll o lirar då imorn. Status på Mulen veet jag inte. Nisse sydde som sagt armen igår med 7 stygn. Åkte tillbaka o spelade klart 3e perren. Stort som fan tycker jag o det visar vilket hjärta Nisse har. Det plus att han är grym som fan. Nya idolen i laget nu. Känns armen bra idag såhär dagen efter så lirar han också imorn. Brink jobbar borta men jag hoppas att han hinner hem till matchen. Gör han det så är vi 5 backar med Nisse om han är ok. Det innebär alltså för er som hängt med att Andy o Borg är tillbaka. Spelar Kricke så är vi fulltaliga framåt.

Torsdag 19.00 Hcw-MB