fredag 19 november 2010

Skratt, ajaj, krasch

ÅTTAN

Vilken rubrik tänker ni! O de kommer tas upp i dagens inlägg så att säga.

Men först lite om träningen igår. Det var riktigt bra tempo igenom hela träningen. Vi täckte mycket. Vi tränade en del försvarsspel (vi har släppt in minst mål i serien) skridskoåkning o lite passningsövningar. Vi hann även med en målvaktsövning. 5 mot 3 innan 2 målet. Det var en bra träning helt enkelt.

Kategori Skratt.
Här har vi 2 saker jag kommer nämna. Det ena är en floskel alà Almgren, o vi börjar direkt där. I tisdags så skulle vi gå igenom matchen mot MB. Graflund frågade om vi hade nåt på hjärtat. Jag brukar alltid ha nåt o säga o även nu. Jag påpekade högt att vi måste GÖRA MÅL. 42 skott o 2 mål. Graflund sade då att vi skulle ta vara på dagens träning då det skulle vara mycket avslut. Vi skulle fokusera på att göra mål. Då utbrister snillet

Almgren : blir väl inte så svårt att göra mål när " SÅLLET" är hemma!!

Sållet enligt Almgren här, är Sandborg som inte tränade i tisdags. Detta får gå under kategori - En del har otur när de tänker

Skratt nr 2 bjöd Martin på. Martin gillar att skjuta, ännu mer att göra mål. Så att då få ett galet dåligt pass i en avslutningsövning, så man inte får skjuta. Det gör Martin lite arg. Så arg att han svor hela vägen upp till kön. Högröd i ansiktet så skulle han sparka på en puck precis vid ledet. Men det blev den klassiska dra på arslet sparken istället. O detta skedde mitt framför oss. Ett stort asgarv utbröt o då kunde faktiskt även Martin bjuda på det o skrattade lite. Själv hade jag svårt o åka när det var min tur, för det var ju mitt i en skratt attack. Men herrejösses vilken vurpa.

Kategori ajaj
Vi har ju några borta. Några som vi inte har nån vidare koll på. Genze som fick operera tummen i somras har inte kommit igång med träningen än. Jag vet att han ska vara borta hela januari, så frågan är om han kommer köra igång iår överhuvudtaget?

Henke A som skadade axeln efter att Almgren stod upp på han i början av säsongen, har inte heller varit o kört sen dess. Vet inte om det är skadan som håller han borta eller om han slutat. Förra året var det samma story. Killen attackerade stolpen o skadade axeln :D kom inte tillbaka efter det. Vi har så stark forwardsbesättning så det blir svårt för pöjken att ta plats om han nu ens dyker upp

Gurra vred foten i söndags. Stod över i tisdags o tränade igår. Eller tränade o tränade. Han körde uppvärmningsövningarna o när det sen blev kampmoment så kände han att det inte gick. Ett stort frågetecken inför helgens match mot Fajk.

Kategori Krasch
Första kraschen var väl min tackling på Almgren när han drällde med pucken. Såg ut som att han blev skjuten sa Andy. Almgren ville då inte vara sämre utan han tacklade ner Bögga. När vi hade bytt i 2målet o satt i båset så sa jag till Bögga att han får ju inte bli nedtacklad av Almgren. Han kommer ju tjata som fan om det framöver. Bögga försvara sig med att han hade enbart gått på pucken. Iaf 2 fina tacklingar på träningen. Hör tyvärr inte till vanligheten. Som man tränar, spelar man som nåt snille myntat. Mer närkampsspel på träning ppl.

Största kraschen stod då undertecknad för. Under 2målet så hittar Nisse ett fint genomspel till mig som rusar fram. Höjer klubban för ett direktskott. Målet är att skjuta in Kalle i målet o därmed göra mål. Tyvärr så kastade min vapendragare in. Polarn gick av på mitten. Det är ju väldigt dumt att skjuta slagga överhuvudtaget så sent på träningen då bladet inte riktigt glider på isen nåt alls. Iaf så var både Jocke o Andy väldigt snabba med o påpeka att jag inte ska hänga på klubban så mycket.

Träning idag 17.40 Match söndag mot Fajk 17.00 O man ska inte glömma att det är träning måndag 20.20 , men det är ju nästa veckas bekymmer. Ha en fin fredag o helg folks