tisdag 20 januari 2009

4 femmor igen

åTTAN

Igår så kunde vi mäkta med 4 femmor igen på träningen. Var ett tag sen jag såg det. Då saknades ändå spelare som Kricke, Mulen, undertecknad, Micke, Svesse. Svesse har ju inte spelat i serien pga sina svåra armbrott han åkte på under en träningsmatch i höstas. Testade förra veckan men fick för ont o har en lång väg kvar innan han blir bra i armen. Själv så fick jag sköta Tompas uppgifter igår då han knallar runt med ryggskott. Jag körde de 3 uppvärmningsövningarna igår i mjukis. Kändes bra då. Kan inte skjuta ifrån ordentligt än. Det vore verkligen dumt att göra. Man känner att det inte är riktigt läkt än. Men glida med i några övningar kan jag göra utan att riskera nåt. Brink körde även igår för fullt sen sin axelskada ett par månader sen. Han ska till en axel expert i februari så jag vet inte om det är aktuellt med spel för hans del? Känner fortfarande av skadan o måste väl få svar på om han måste operera eller fortsätta rehaba. Brink har ju en orädd spelstil så nog skulle han få sig en smäll på axlen om han kör. Men det är ju en tuff liten motherfucker.

Träningen då? Jo med 4 femmor så orkar folk mer. Så bra tempo igår. Det var en övning som inte såg så bra ut. En tajming o passövning som involverade 4 pers. Sandborg fick 2 skott på sig under tiden han stod så det var inte många lyckade åkningar.

Almgren tränade igår i Mhc damasker som han snott i Mjölby. Så är det nån i Mhc som saknar ett par så vet ni var de är.


*Fixstjärnan Sandborg har 2 privatchaufförer i bröderna Pilhemmar
*Franka har problem med materialet. Nu när vi är så många o alla verkar komma tillbaka från sina skador så saknas det byxor. De räcker inte till
*Jag fick nytt blad då mitt mystiskt gick av när jag blev skadad nere i Gislaved. Första sköttet satt i halsområdet på Stivie. Im back
*Igår så stod vaktis o coach o planerade att bygga ett nytt bås nere vid mig o Fräddan. HELL NO sade vi o avblåste projektet. Inte många som förtjänar att hamna därnere i laget inte
*Joel fick en bröstvärmare av Jocke igår. Mer sånt hela laget, jävla mesar