fredag 19 december 2008

Vinst 4-10

åTTAN

Ja vad ska man skriva om denna match? Eksjö var så bedrövligt dåliga, och tyvärr. Man säger alltid att man ska ha full fart o spela baddabingbaddaboom. Men fan. När man möter killar som knappt kommer upp till naveln på en, när man är i anfallszon o de står still i en box trots att de är fulltaliga. Det är tyvärr svårt att motivera sig då. Man försöker men blir tyvärr förbannad för att de är så dåliga. Det blir en så tråkig match att spela o matchen ger lika mycket som ett dåligt innebandypass på 15 min. Detta genererar i att vi blir lite loja i försvarszon o ger de tillfällen att göra mål på. Vi är passiva på deras 4 mål. Vi sätter Sandborg i skiten, Sandborg som inget har att göra på hela matchen får killar som kommer fria o helt ostört kan sätta dit de. Men givetvist så måste vi försöka spela snabb hockey ändå o försöka ha en bra inställning. Denna matchen hade vi inte det. Det enda positiva var att vi gjorde 10 mål. Vilket borde varit 20 mål eller nåt.

Jag fick gå av i slutet av första då jag hade sönder ljumsken igen. Känns inte alls bra idag och jag får hoppas att det inte är en allt för stor bristning. Detta är ju ingen rolig skada att få o det "roliga" denna gång är att det var min högra ljumske som jag inte har haft några problem alls med. Härligt. Varför inte liksom? Ja jag börjar bli gammal för gemet, Mr Glas osv..

Calle Lener hoppade in istället för mig. Vet inte om det var seriedebut för lill-tompa? Gjorde ett stabilt jobb. Fick även sitta på botbänken ggr 2

Jag tyckte att Borg var bra i matchen. Gav allt hela matchen o var hård i försvarszon
Även Falk tyckte jag visade hjärta då han måste varit den enda i laget som fullföljde tacklingar när han checkade.

Annars var det mycket gnäll o skitsnack igår. Inget bra alls. Tror att många behöver detta uppehåll. Har varit hockey 5 ggr i veckan plus 1 fyspass i veckan sen vi gick på is. Det har iofs varit träning 5ggr i veckan sen vi drog igång i april-maj nångång. Vi behöver lite ledig tid. Kunna koppla av lite. Så en ledig fredag på gudars skymning länge ska bli göddigt. Nu får alla ladda inför morgondagens roligheter. Ska bli kul med lagfest. Tyvärr så fick ju Julmust-chefen rycka in o spela med MHC J-20 på lördaag o blir lite sen till festen. Men vi ska se till att ha väl kyld julmust tills han dyker upp. Apotekarnas julmust är beordrad o det har jag införskaffat.

Ha en skön fredagskväll grabbar så möts vi imorgon. Ni som vill dumpa av grejor hos mig får ringa om ni inte hittar hit. Kommer hålla mig hemma tills det är dags för träningen. O med att dumpa grejor här så menar jag Julmust eller övrig dryck. Badkar o säckar med löv får ni åka med till återvinningen. Väl mött imorgon gubbs