måndag 15 december 2008

Måndagsexemplar

åTTAN

Vi hade ett prat innan träningen idag, där vi var överens om att det var bra med en förlust. Vi har känt av en viss mättnad. Både spelarna o ledarna. Det var vi överens om. Även fast vi spelade bra så har det saknats det där lilla extra. Vi har saknat det där extra nu 2-3 veckor. Både på träningar o matcher. Började med HA borta. Vi vann trots dåligt spel. Likadant mot Skillingaryd. Tur att vi då gick på pumpen mot ett lag som var bättre än oss. Förlust mot Skillingaryd hade ju sugit gorillapung. Så det gäller att vi får upp farten på träningarna, slutar tjura om nåt går emot en, snabba o bra pass, att vi fan smäller på varandra. Så en bra träning imorgon o så avslutar vi med att köra över Eksjö så hårt att de kommer ångra att de spelar hockey. Sen är det gristräning fram till återstarten av serien den 4e jan om jag inte minns galet. Vi har fortfarande ett träningsupplägg som ska ge frukt fram emot ett ev kval.


Julfesten på lördag
Vi kommer gå på is 15.00. Det kommer bli en "fun" träning. Bland annat en rundpingisturnering på is. Vi kommer kolla vem som skjuter hårdast o prickskjute. Sen efter träningen kommer vi gå vidare till resturang Wasa och avnjuta ett julbord som M.Westerbergs företag bjussat på. (får fixa nån reklamspot på bloggen Micke, hör av dig) 17.30 börjar det. Sen så hade vi ju skrämt upp Fingal..förlåt Svesse menar jag, att vi skulle åka in o partaja sönder hans nyköpta kåk. Men det blir så bökigt med skjuts o taxis så vi bombarderar min kåk istället. Alla kommer ju inte heller in på Harrys i motala så en del kanske går ut sen på olika ställen. Blir smidigare o va hos mig. Kommer garanterat bli en kanon kväll. Holm o Borg spelar match o ansluter lite senare under kvällen. Judas ansluter inte alls. Han hatar laget o pissar på oss.

övrigt:
* Stadig gnäller över att han har ont i njuren efter att jag råkade skjuta ett skott där. Förstår inte? det måste han va beredd på eller? han står i mål under strömmen o jag står vid sidan o skjuter i mål bakom honom. Sen att bladet är trasigt är ju inte mitt fel. Kunde inte styra skotten som jag ville. Så skyll på bladet Stadig. Skyll inte på mig. Jag ä oskyldig
* Ehh blir det en snabb inkilning på lördag? Borg?
* Hur länge kommer Sandborg stå på benen?
* Kommer syret räcka till i huset när Almgren drar igång tjatet?
* Kommer Almgren bli "snurrig" i huvvet efter 2 folköl o 1 snus?
* Kommer Hiawatha radera indianarn jag har på datorn?
* Vem kommer dominera trummorna på rockband?
* Kommer fimpjävla sno all min sprit?
* Ska de under 18 få komma in i huset eller får de va i garaget?