torsdag 13 november 2008

Torsdag/Studiedag....

#21

Då sitter jag här igen framför "burken" på jobbet. Hela grundskolan i Vadstena har idag studiedag. För min del gäller då Fritids hela dagen:)
Fm: Frukost, Fia m Knuff, Läsa bok, Planera/Blögga:) Lunch.
Em: Ute-aktivitèt, Ishallen, Mellanmål & fixa iordning alla grejer. Går hem kl 16.00..
En rätt ok dag :)

Mhc vs Kumla...
Var igår i mjölby för att se min bror spela. Tänkte även att de skulle bli gött & få se mjölby vinna. För alla gånger jag har åkt in & kollat så har de torskat iår??????
Men va händer ?????
Förra hemma matchen ja var inne imot Hästen så slängde brorsan handskarna mot sin gamla Lhc-lagkamrat Ringberg & Adde fick gå Duscha efter 1 ½ period :)
Igår liradade brorsan med Uffe & Berg (1:a linan) De Syntes att brorsan var pigg & att de när som helst skulle hända grejer i Kumla:s zon.
Men i mitten av andra åker han på en galet ful Boarding & får "bäras" ut på Bår. Kan säga att man bra gärna ville in på isen då & ta den jäveln i Kumla. Men men... Wiggen gav en fuling & Kumlafången fick gå & duscha med ett game på protokollet.
(Brorsan mår helt ok idag. Var på Akuten inatt & har ont i kroppen & huvudet. Är på jobbet idag )
Matchen var ett skapligt sömnpiller & kumla spelade en perfekt bortahockey & vann med 2-3..
Så All-ettan är nog så gott som körd för 0142 grabba... Tyvärr.... Men men.. Många matcher kvar innan Jul ...

Boro Vs Majf
Motala hade 2-3 seger 6 min in i 3:e men tappar ledningen efter ytterligare 6 min & släpper även in förlust målet i Boxplay.. Resultat 4-3

Hf Vs Faik
Ferm gör 1-0 efter 7 min. I andra pärren gör Faik 1-1 (tid 34,50). Matchen står & väger men målen kommer inte förrän de sista 6 min i matchen. Lilja & grabba gör då 3 mål & sänker Hf med 1-4 i stångebro. KÄnns som om Faik kommer bli kvar i 2:an ett bra tag framöver....

Till sist:
*Jag & Frugan skulle gå till Cafeterian igår i mjölby. Då ser jag Tjorven på läktaren. Jag som är uppfostrad till att hälsa på folk. Vare sig man känner dom väl eller vet lite vilka dom här. (Som farsan sa. ATT HÄLSA KOSTAR INGENTING)
Jag säger -Tja Alex & nickar lite med Huvudet .
Tjorven vänder sig om & tittar istället upp i taket... OOOOKKKKKKK?????
Han knäpper sedan sin nya fina MHC-Jacka & forts. snacka med sina nya lagkamrater. Han rent ut sagt pissa på mig.
Vet även att han sa Till Jalle som var där att Alex inte skulle komma idag. För han skulle snacka hockeytaktik med Uffe & Rydmark.. & att Hc wettern rimmade med sås i stjärten.
Ja ja...
Vissa tar framgång bra. Andra inte.....
Tack Alex....


Ses ikväll grabbs.
Slipknot & isträning väntar...
20.00-21.30
#21