tisdag 18 november 2008

Skaderapport

#21

Ska inte skriva mkt om laget. För de är ju Nämligen kung-Krykovs tur att Blögga idag.. Ska bli riktigt intressant & se vad Österberg har filat på :)

Var igår på akuten i förorten (motala sjukhus)..
V 70:in rullade in på parkering circus kl. 9.00. Upptäcker då att man bara kan stå på parkeringen i max 2 timmar.
Axell lägger i sina 12 spänn & går & sätter sig i väntrummet. De tar ca: 15 innan de blir mitt "nr." Därefter kommer jag in till en trevlig Tjej som skriver ner vad ja hade råkat ut för. Ja frågar även henne hur lång tid de tar i väntrummet..'???
hon svarar då.
-De går fort. Inte många före dig :)

30 min senare kommer en sjuksköterska in & ropar Upp Fredrik Axelsson. Jag tittar lite på alla som är i väntrummet & antar att de är mig de syftar på.
Hon placerar mig i ett rum & ber mig ta av mig brallerna så doktorn kan titta på knä:t.
50-60 min senare sitter ja fortf. i de där jävla väntrummet. Ett stort minus var oxå att de var dåligt med kalsonger i lådan i morse. Så de blev budget fillingarna som åkte på.. Hål överallt & stora Z:as Hockeybraller..:)...
Så dä'r satt man & frös *allen av sig.

När väl doktorn kommer in så tar de circa 3 min & ta reda på vad de är för "tjall" på mitt vänster knä.
Han mummlar lite om att de INTE är någon menisk eller ledband som är paj.. Men märker snabbt att Knä-skålen har varit ur led.
Dr snuggels drar & knackar så att knät:t komer helt till rätta
... SMÄRTA...

Efter de skickar han upp mig till Röntgen för & se om de är något skelett som har fått sig en kyss..
Där tar de ca 40 min innan ja kommer in.. Sen tar röntgen ca: 15 min.. Efter de tar de ca: 50 min innan bilderna är klara.
& på råge på allt så är ja tvungen att halta ner till parkeringen & lägga i ytterliggare 12 spänn.
När ja kommer in i väntrummet igen säger en sjuksköterska att jag ska följa med för att få ett svar....
Jag skiner upp som en sol & ser äntligen ett slut på dagen :)
Men icke...
Hon hänvisar mig till ett nytt rum & där får ja sitta i 52 min...
Jag som inte är den argaste personen av mig kommer på mig själv att sitta & slå på papperskorgen.
precis innan jag ska sätta de "dödande" slaget på papperskorgen så kommer Dr. Alban in & säger att ja kan åka hem & att de inte var något brutet. & DE KUNDE DE INTE SAGT DIREKT?????

250 spänn i avgift, 24 spänn i parkering & 5 timmars vänte-tid.. Fyy faan vilken jävla dag.

Kommer att vila knä:t nu i några dagar & de är oklart om jag kan hänga med på Fredag & spela..
Som tur är så har Höna gått in i "min" Line & tagit centerplatsen på allvar. Känns tryggt !!!
Vet Även att Mazz ska till läkaren idag & kolla sin tå. Är den ok? Så kommer han att träna ikväll..

Ha de gött nu alla friska & krya....
Kör hårt ikväll...
Mvh
Halta Lotta