tisdag 18 november 2008

Ännu en debutant

#19


Jahopp, som sagts tidigare så e ju Macattack på en liten förlovningsresa så jag å seriens mest hatade spelare som ska hjälpa cap att upprätthålla ordningen på bloggen. Jag ska göra mitt bästa så ni behöver väl inte hänga mig efter första inlägget, ge mig lite tid.


Nu väntar en mycket viktig vecka som avslutas med två matcher i helgen, Rsk borta på fredag och Åseda hemma på söndag. Igår på träningen så var det fokus på försvarspelet, otroligt jobbig för våra backar och centrar som i princip fick köra hela tiden. Det var ett jävla tempo och en riktigt bra träning från allas sida. Hoppas att det sätter sig i skallen på oss så vi vet hur vi ska agera i försvarszonen, har väl vart lite problem med det i vissa matcher. Idag vet jag inte riktigt vad vi kommer att köra men jag hoppas att det blir lika bra fart och samma koncentration som igår. Dock så slipper vi fysen idag och det är ingen gladare än jag över, ska bli skönt att kunna röra sig imorgon. Nu ser vi till att göra en kanonvecka på träningarna så kommer det gå riktigt bra på matcherna i helgen.


Falk gjorde för övrigt målet i söndags men som vi alla vet som kommer det inte att räknas, gött kött. Vi har också fått reda på från östergötlands domarbas, vår käre vän Holm att det inte finns nån regel om hur man ska hålla klubban vid tekning, det är upp till domaren att flytta på sig. Hoppas den lille muppen fattar det på fredag....



Lite smått å gott


- Mulen har äntligen fått ordning på sina skridskor, fixa dom i gallerian i motala.

- Fräddä vilade igår och han vilar idag, han kommer på torsdag igen.

- Mazze kommer troligtvis tillbaka idag.

- Mac dricker antagligen 4:a rom å cola i timmen nere i maldiverna. Inte fan löper han milen iallafall

- Undrar vad tjejen fick för ring? Fantomenringen månne?

- Mulen e lite småskadad, lite känning i axel men hård som han e så skiter han i det och bara kör på..

- Se nu till att fixa lite stödmedlemmar till våra ungdomslag!!!

- Andreas Jämtin kan dra åt hel...e

- Skoog ska troligtvis bara lira lite korphockey i växjö

- Norge daaaaaaaaa!!