måndag 17 november 2008

Blogg- debut

Jaha, eftersom Mac är på kärlekssemester nere i Maldiverna så lovade jag att vikariera lite som bloggare. Kommer väl inte revolutionera skrivandet här men jag kan kanske tillföra något nytt. Någon närmare presentation av mig får ni inte, jag tror de flesta av er har koll på vem jag är. Om inte, så har ju Fräddä (med hjälp av Alex) hängt ut mig med diverse bilder här tidigare så det är bara att scrolla ner och kika.

Om vi ska följa temat med inställda matcher så är det ju inte endast något som förekommer i Div 3. Har för mig att LHC fick ställa in någon match, bara minuter innan nedsläpp för några år sedan, då det lagt sig en dimma i hallen. Har också för mig att det drabbade Mjölby nere i Västervik så sent som förra året. Naturligtvis är det beklagligt, men jag kan inte förstå de illasinnade kommentarerna i det tidigare inlägget för HCW som lag tjänar ingenting på det. Vill inte ens spekulera i hur det hade blivit om något lag hade lett matchen med 3-0. Ny match på fredag, bara att sätta sig i bussen och njuta av den småländska landsbygden ännu en gång.

Till sist måste jag bara nämna att jag träffade på den gamle HCW- bekantingen Putte Skoog som var hemma och hälsade på. Han berättade att han var grymt sugen på att börja lira hockey igen så vi får väl se om stöter på honom ännu en gång, minns jag inte fel så har han inte lyckats göra mål på sina gamla lagkamrater ännu.