måndag 10 november 2008

Arghh

åTTAN

Jag tänkte väl skriva några rader om gårdagen. Vet att Fräddan också kommer skriva ett inlägg lite senare. Vi gick in till matchen med en rätt så dålig träningsvecka då inte mycket stämd. Men för en annan har kroppen känts bra. Ljumske o knä har inte trilskats nåt alls o i veckan o det kändes som att jag äntligen va på gång igen efter en icke godkänd säsong. Givetvist va det bara en gammal fint då jag vaknade på matchdagen o inte kunde röra mig. Svanskotan va helt fuckad. O då hade jag fan inte slagit i eller nåt. Men Hjalle sa åt mig att testa på uppvärmningen o tack vare starka piller så klarade jag med nöp o näppe o lira igår. Blev inget fysiskt spel från min sida. Men det dummaste jag gjorde igår, det var ju o ta ner ett slagskott med handen. Mindre bra rörelseförmåga idag. Jag är inte äldst i laget, men med mina "ålderskrämpor" så slår jag Mulen med hästlängder. Jag kan iofs slicka mina nya sår nu i 3 veckor då jag på lördag drar till Maldiverna o missar 3 matcher. (Rydaholm, Åseda, HA74) Inga roliga matcher att missa. Jag lovar att hålla mig i form därnere haha

Matchen då?
Första 5-10 min var de bästa den här säsongen. Men tyvärr så har vi tendens o tappa allt spel när vi får ett par lätta mål. Vi gör inte alls samma jobb utan tror att det kommer gå så lätt. O så släpper vi in motståndarna i matchen. O då är det inte så lätt att återigen försöka få övertaget. Det är lite sent o vakna när de fått sina mål. Onödigast igår var deras 2-2 mål när det är ca 10 sek kvar av första. Där måste det va resolut i egen zon. I andra perioden är vi ute o cyklar galet. Enbart Sandborg som håller kvar oss där. Vi lyckas iaf att vinna den perioden o vi får lite andrum inför sista. En period som inte bjuder på nåt skönspel, gjorde för övrigt ingen period. Men vi spelar skit o lyckas ändå vinna. Holm förtjänar lite plus i kanten med sitt hattrick. Men bäst för dagen var helt klart Sandborg. Nu ska jag nog inte skriva för mycket. Frädda har säkert en hel del på hjärtat som han vill skriva om


obs. ska inte på förlovningsresa så ge er.