onsdag 7 maj 2008

Serien o övriga lag

Hur serien kommer se ut är inte bestämt i än. Klart är att Lintek Make Believes ifrån Lkpg kommer spela i 3an iår. De har de senaste åren spelat i 4an. De besitter nu en trupp på 35 man och då tillkommer det fler spelare i höst. Iår tror jag att det inte kommer finnas nån div 4 men Lintek hade bestämt sig sen tidigare att lira i 3an då de tycker kvaliten är för dålig på 4an. Återstår o se hur Lintek kommer se ut i 3an. Man vet ju hur det såg ut för i tiden. Ibland kunde det komma 9 utespelare 1 målvakt o ingen coach osv. jaja kanske mer ordning nu. Vidare så kan man ju hoppas att detta medför att vi kanske slipper nån lång resa. Att tex Kalmar o Diö ev kan hamna i skåne-serien.

Wika som kämpat de senaste åren med manfall gjorde i vinter en rätt så skaplig säsong o har enligt mig blivit bra mycket bättre från föregående säsong. Dock så hade de dåligt med folk vissa matcher. Tunn trupp. Iår ser det redan ljusare ut. 10 man rapporteras ha kommit ifrån Västervik. Juniorspelare o spelare som inte platsar i Vik då de gick upp i 1an. Kanske lämnar Wika bottenträsket iår?

Åseda har fått ett par lirare från div 2. O ser väl som vanligt starka ut. Några från ifjol som fortfarande inte skrivit på men Åseda ställer alltid upp ett grymt lag o jag räknar med att årets lag kommer va bra mycket bättre än fjolårets lag.

Såg även på Kalmars sida att de startat sin försäsong o det såg avancerat ut med datorer o avläsare o grejor. Dock så såg det bara ut som om det var 3-4 man som var där

Återstår att se hur många vi blir ikväll. Själv är jag i sluttampen med renoveringen av mitt hus o har det lite tajt med tid. Men jag ska nog kunna komma loss till ikväll.